Clauze si conditii
CONDITII GENERALE DE INCHIRIERE AUTO:
-
- Clientul este obligat sa citeasca si sa consimta la aceste clauze si conditii prin semnarea contractului. Pe durata intregii perioade de inchiriere auto, Locatorul pastreaza dreptul de proprietate absoluta asupra vehiculului inchiriat, subiect al prezentului contract de inchiriere auto. Locatorul isi rezerva dreptul de a refuza inchirierea sau prelungirea contractului de inchiriere auto.
- Clientul trebuie sa aiba varsta cuprinsa intre 21 si 70 de ani, sa detina un permis de conducere national si/sau international valid, cu o experienta de conducere de cel putin 2 ani in categoria B, si sa prezinte un act de identitate valabil (Carte de identitate sau Pasaport). Soferul aditional, declarat si inclus in contractul de inchiriere auto, trebuie sa indeplineasca aceleasi criterii ca si soferul principal. Este permis un singur sofer aditional. Clientul este obligat sa nu permita altor persoane neincluse in contractul de inchiriere sa conduca vehiculul inchiriat. Incalcarea acestei reguli duce la pierderea garantiei.
- Pentru clientii cu varsta cuprinsa intre 21 si 25 de ani, se aplica o garantie suplimentara de 150 de euro in plus fata de garantia standard a vehiculului inchiriat.
- In cazul unui accident rutier, clientul este responsabil pentru costurile transportului vehiculului inchiriat pana la sediul firmei (daca distanta este mai mica de 100 km) sau catre cel mai apropiat service de marca.
- Pretul inchirierii autoturismului include asigurarea RCA, taxele de drum, intretinerea si reviziile tehnice periodice. Vehiculul trebuie returnat cu rezervorul plin, iar in caz contrar, clientul va fi taxat pentru combustibilul lipsa, conform estimarilor Locatorului.
- Inchirierea vehiculului este permisa exclusiv pe teritoriul Romaniei, cu aprobarea scrisa prealabila a Locatorului pentru parasirea teritoriului.
- Conducerea vehiculului inchiriat este permisa doar clientului, soferului secundar mentionat in contract si Locatorului.
- In cazul unui incident sau accident, clientul se angajeaza sa respecte procedurile de declarare a daunei conform legislatiei, detaliate in sectiunea 6 a acestui contract.
CONDITIILE DE PLATA PENTRU INCHIRIERE AUTO:
-
- Tarifele de inchiriere auto sunt exprimate in Euro. Contravaloarea chiriei este facturata in RON la cursul BNR + 1%. Plata poate fi efectuata in numerar, cu cardul sau prin transfer bancar la inceputul perioadei de inchiriere auto.
- Clientul isi exprima acordul de a achita suma specificata in contractul din prima pagina, considerata garantie/depozit pentru posibilele daune, cunoscuta si sub denumirea de fransiza pentru eventualele deteriorari suferite de masina in urma implicarii acesteia in evenimente rutiere (conform fisei de livrare-primire). Autoturismul inchiriat este asigurat tip CASCO, iar garantia se retine de catre Locator in urmatoarele situatii:
- Utilizarea sau pastrarea necorespunzatoare a vehiculului inchiriat, generand defecte sau distrugeri (taierea, inteparea anvelopelor, deformarea jantelor, defectiuni intentionate la motor, deteriorarea tapiteriei, a huselor sau a placutelor de inmatriculare, murdarire excesiva, lipsa obiectelor specificate in fisa de livrare-primire).
- Daunele sau accidentele produse de persoane neautorizate sa conduca autoturismul, care nu sunt mentionate in contractul curent.
- Daunele sau accidentele cauzate de autoturismul inchiriat, constatate de catre autoritatile de politie, ca fiind din culpa a Clientului sau cu un autor necunoscut (inclusiv situatiile in care vehiculul este descoperit lovit in parcare).
- Furtul autovehiculului inchiriat.
- In situatia in care Clientul anunta o intarziere de pana la 1 ora la returnarea autoturismului, nu se percepe nicio taxa suplimentara. Pentru intarzieri anuntate sub 3 ore, se aplica un tarif suplimentar echivalent cu jumatate de zi de inchiriere auto, la tariful standard. Pentru intarzieri anuntate de peste 3 ore, se percepe un tarif suplimentar in valoare de o zi de inchiriere auto, conform tarifului de lista corespunzator vehiculului inchiriat.
- In cazul intarzierilor neanuntate, se aplica o taxa suplimentara de 5 Euro pe ora de intarziere, pana la restituirea autoturismului, suma fiind platita Locatorului in momentul returnarii vehiculului. In situatia in care intarzierea depaseste 6 ore si nu este anuntata, Locatorul isi rezerva dreptul de a notifica imediat Politia pentru a investiga presupusul furt de masina.
- Daca Clientul refuza sa achite diferenta de pret, Locatorul are dreptul de a retine garantia constituita la semnarea contractului. In cazul in care garantia nu acopera integral costurile, Locatorul va demara actiuni de recuperare a restului sumei de la Client. Costurile carburantilor nu sunt incluse in pretul de inchiriere.
OBLIGATIILE LOCATORULUI:
-
- Transmiterea Clientului a dreptului de folosinta asupra autoturismului inchiriat, conform contractului si fisei de livrare-primire, prin predarea cheilor, a copiilor sau originalelor actelor masinii, a certificatului de inmatriculare, a politei (RCA) de asigurare, precum si a rovignetei.
- Livrarea autovehiculului Clientului imediat dupa semnarea contractului si efectuarea platii, in stare buna de functionare, conform normelor tehnice ale producatorului, pe baza fisei de livrare-primire, si cu rezervorul de carburant plin.
- Inlocuirea autoturismului in cel mai scurt timp posibil cu un altul, in situatia in care acesta a suferit avarii care nu pot fi remediate pe loc. Acest lucru se aplica doar daca vehiculul se afla intr-un raza de maxim 10 km de locatia de inchiriere si daca Locatorul dispune de un alt autovehicul disponibil. Inlocuirea se va face pe baza unei noi fise de livrare – primire. Daca inlocuirea are loc din cauza unui eveniment rutier provocat de Client, se va percepe o noua garantie corespunzatoare noii clase de vehicul primit sau diferenta aferenta.
- Asigurarea asistentei tehnice la solicitarea Locatarului.
- Garantarea Clientului a folosirii linistite a autoturismului, dupa ce acesta si-a indeplinit toate obligatiile. Locatorul nu este responsabil pentru orice tulburare cauzata de actiunile unui tert care nu are drepturi asupra autoturismului.
OBLIGATIILE CLIENTULUI:
-
- Respectarea cu strictete a termenelor si conditiilor prevazute in contract si anexele acestuia (fisa de livrare-primire).
- Plata contravalorii chiriei autovehiculului la preluarea acestuia, iar in caz de prelungire a contractului, cu acordul Locatorului, la restituirea autovehiculului conform conditiilor din Cap. 3 al contractului de inchiriere auto.
- Exploatarea autovehiculului in conditii normale, conform instructiunilor de utilizare si intretinere ale producatorului, precum si returnarea acestuia in aceleasi conditii, pe baza fiselor de predare-primire. Prezentarea bonurilor fiscale de alimentare, care atesta utilizarea carburantului corespunzator, este obligatorie si trebuie furnizata Locatorului la cerere. In cazul pierderii sau deteriorarii cheilor, se angajeaza sa plateasca o suma de 200 de Euro, conform prevederilor de la punctul 2.1.
- Interzicerea utilizarii autoturismului in scopuri de taximetrie, scoala de soferi, distributie, sporturi auto, paza si protectie, transport de substante periculoase sau inflamabile, activitati de impingere / tractare, si de a nu conecta la bateria masinii sau de a desfasura orice alta activitate ilicita.
- Achitarea amenzilor emise de autoritati pentru contraventii sau infractiuni comise de catre conducatorii autovehiculului in timpul perioadei de inchiriere. Suportarea taxelor de pod sau a altor taxe suplimentare neincluse in contract. In cazul in care Clientul incalca Codul Rutier, Locatorul este autorizat sa dezvaluie autoritatilor toate datele personale si copii ale actelor de identitate.
- Interzicerea conducerii autovehiculului de catre alte persoane decat cele mentionate in contract; in caz contrar, in situatia producerii unei daune, Clientul suporta integral costurile reparatiilor.
- Abtinerea de la vanzarea, inchirierea sau orice alta disponibilizare a autovehiculului in alt mod decat cel prevazut in contract.
- Suportarea contravalorii tuturor daunelor aduse autoturismului sau altor terte parti din vina sa, inclusiv daunele produse in timpul savarsirii unor infractiuni sau incalcarea altor norme legale, cum ar fi conducerea sub influenta bauturilor alcoolice, substantelor stupefiante, psihotrope sau a medicamentelor cu efecte similare. In cazul in care daunele rezulta in imposibilitatea utilizarii masinii pe durata reparatiilor, garantia depusa va fi retinuta.
- Informarea Locatorului, la cerere, despre locul unde se afla autovehiculul.
- Permiterea examinarii autovehiculului de catre Locator, in maxim 24 de ore de la solicitarea acestuia.
- Restituirea autovehiculului Locatorului la termenul si conform conditiilor stipulate in contract, suportand toate cheltuielile legate de aducerea autovehiculului in cazul nerespectarii locului de returnare.
- In situatiile asimilate furtului autoturismului, cum ar fi depasirea termenului de restituire cu peste 5 ore fara acordul ambelor parti pentru prelungirea termenului de inchiriere, lipsa sesizarii organelor de politie in cazul disparitiei autoturismului si absenta confirmarii plangerii din partea politiei sau lipsa cheii originale, Clientul se obliga sa suporte consecintele respective.
PROCEDEE ÎN CAZ DE DAUNE:
-
- Clientul are obligația de a anunța imediat Locatorul și de a raporta Organelor de Poliție orice daună survenită la autovehiculul inchiriat.
- În cazul unei daune cu autor necunoscut, clientul trebuie să obțină autorizația de reparatie de la Organele de Poliție.
- Dacă accidentul este provocat de client, acesta trebuie să posede, pe lângă autorizația de reparatie, și procesul verbal eliberat de Organele de Poliție. De asemenea, clientul are obligația de a se prezenta la Asiguratorul Locatorului pentru a furniza o declarație scrisă; în caz contrar, se va factura întreaga contravaloare a daunei și a costurilor suplimentare generate de aceasta.
- În situația în care vinovatul pentru accident este un alt participant la trafic, clientul are obligația de a obține de la Organele de Poliție autorizația de reparatie împreună cu procesul verbal constatator (constatare amiabilă de accident) în ORIGINAL, copii după actul de identitate, permisul de conducere, certificatul de înmatriculare și asigurarea RCA a vinovatului. De asemenea, clientul trebuie să se prezinte la societatea de asigurări unde este asigurat vehiculul inchiriat pentru a depune o declarație.
- În toate cazurile menționate mai sus, clientul trebuie să verifice menționarea tuturor daunelor în autorizația de reparatie; în caz contrar, daunele neconsemnate în document vor fi facturate integral clientului.
PRELUNGIREA CONTRACTULUI:
-
- Prezentul contract poate fi prelungit prin acordul ambelor părți, exprimat prin acord scris (sms) sau încheierea unui act adițional la contract.
- Clientul poate prelungi contractul de închiriere doar cu acordul scris al Locatorului și trebuie să informeze Locatorul cu cel puțin 24 de ore înainte de expirarea contractului.
- Prețul convenit se achită în aceleași condiții stabilite în capitolul 3 al prezentului contract, iar garantia se restituie clientului în momentul returnării autovehiculului.
ÎNCETAREA ȘI REZILIEREA CONTRACTULUI:
-
- Contractul de închiriere încetează automat la încheierea perioadei de închiriere. Obligațiile ce decurg din contract pot depăși perioada de închiriere propriu-zisă (amenzi primite ulterior, termene de plată etc.).
- Contractul de închiriere poate înceta înainte de termen prin acordul ambelor părți sau ca urmare a rezilierii.
- Locatorul poate rezilia prezentul contract fără nicio formalitate prealabilă și fără punere în întârziere în anumite situații, cum ar fi: începerea urmăririi penale împotriva clientului sau a reprezentanților săi; dizolvarea, lichidarea, reorganizarea sau declanșarea procedurii de faliment față de client; decesul clientului sau pierderea capacității de exercițiu; nerespectarea oricărei clauze convenite de părți în prezentul contract.
- În cazul încetării sau rezilierii contractului înainte de termen, clientul are obligația de a returna autoturismul în termen de 6 ore de la momentul rezilierii la locația clientului în aceleași condiții în care l-a primit. Clientul va fi informat verbal-telefonic sau în scris (fax sau e-mail).
- Părțile care invocă forța majoră au obligația să o comunice celeilalte părți în maxim 3 zile calendaristice de la apariție, iar dovada forței majore va fi certificată de un organism abilitat de lege. Dovada forței majore, însoțită de avertismentul cu privire la efectele și posibila extindere a acesteia, va fi comunicată celeilalte părți în termen de 5 zile de la apariție.
RETURNAREA AUTOVEHICULUI:
-
- La încheierea perioadei de închiriere, clientul are obligația de a returna autoturismul la ora specificată în contract, la locația Locatorului, în aceleași condiții în care l-a primit.
- În cazul în care clientul întârzie nejustificat predarea autovehiculului, Locatorul are dreptul să-l ridice din posesia clientului pe cheltuiala acestuia din urmă.
- Clientul se obligă să permită accesul Locatorului în spațiul unde se află parcat autovehiculul.
- În situația în care clientul nu returnează autoturismul și nu prelungește perioada de închiriere, acesta este obligat să suporte plata penalităților calculate la prețul de listă.
DISPOZIȚII FINALE:
-
- Fisele de livrare-primire fac parte integrantă din prezentul contract de închiriere.
- De la livrarea autovehiculului până la restituirea acestuia, Locatorul este exonerat de răspunderea pentru prejudiciile provocate terților de autoturismul inchiriat clientului.
- Clientul își asumă pe toată durata de închiriere totalitatea obligațiilor ce decurg din folosirea autovehiculului, direct sau prin terțe persoane indicate în anexa la prezentul contract.
- Costurile suplimentare pentru asigurarea facultativă de răspundere civilă auto încheiate cu valabilitate numai în afara României (carte verde, extinderea politei CASCO etc.) sunt suportate exclusiv de către client pentru perioada de închiriere convenită în prezentul contract.
- Clientul este pus de drept în întârziere pentru toate obligațiile asumate în contract și nerespectate la termene. Prezentul contract de închiriere constituie probă doveditoare pentru orice litigii izvorâte.
- Comunicarea de orice fel, instiințări, notificări, se vor face în scris prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fax sau orice alt mijloc de comunicare care asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia.
LITIGII:
-
- Părțile vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă orice neînțelegere sau dispută care poate să apară între ele în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului. În cazul în care părțile nu rezolvă situația litigioasă pe cale amiabilă, oricare dintre părțile contractante se poate adresa instanței judecătorești competente de la sediul prestatorului.
CLAUZE FINALE:
-
- Modificarea prezentului contract se face doar prin act adițional încheiat între părțile contractante și semnat de reprezentanții acestora.
- Contractul este încheiat în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, și este semnat de ambele părți.